Svenska Mästerskapen 2016 (6-8 maj)

Submitted by admin on Sun, 01/24/2016 - 11:07

Välkomna till de Svenska Mästerskapen i Go 2016. Turneringen spelas detta år i Stockholm under Kristi himmelfärdshelgen, med start fredagen den 6:e maj och slut söndagen den 8 maj. Turneringen arrangeras av Stockholms go-klubb i samarbete med Svenska Goförbundet och Studiefrämjandet. Spellokal är Brygghuset, Norrtullsgatan 12N, 113 27 Stockholm (T-Odenplan) (Google Maps). Turneringen spelas som SGF A-turnering och rapporteras till EGF som A-turnering. Alla är välkommna att delta oavsett ålder, spelstyrka eller nationalitet. För att kunna vinna titeln "Svensk mästare i Go 2014" måste du dock vara svensk medborgare.
Nedan följer detaljerad information om turneringen.

English

Stockholm Go club invites everyone to participate in this years Swedish Go Championships which will be held during the 6th and 8th of May 2016. We welcome players of all ages, strengths and nationalities.

Rules: If we have enough Swedish players we will have a 16 person elimiation tournament running in parallel with a 6 round Mac Mahon tournament.
Main time: 1h15min with 3x30 seconds byoyomi.

Registration : Registered Players

For further information or if you have questions (e.g. need help finding somewhere to stay), please contact Staffan Bäcklund (or call +46 70 4935571).

Venue: All rounds of the tournament will be played at Brygghuset, Norrtullsgatan 12N, subway station Odenplan (green subway line) in Stockholm. Map

Anmäl dig här
Redan anmälda

Schema

I samband med SM håller Svenska Goförbundet som vanligt sitt årsmöte, där alla go-spelare i Sverige kan vara med och påverka vad Svenska Goförbundet ska göra. Med information om mötet finns på förbundets forum.

Fredag 6 maj Lördag 7 maj Söndag 8 maj
10:00-10:45 Registrering 10:00 Rond 3 10:00 Rond 5
11:00 Rond 1 12:30 Lunch 12:30 Lunch
13:30 Lunch 14:00 Rond 4 14:00 Rond 6
15:00 Rond 2 17:00 Föreläsning Snarast: Prisutdelning
18:00 Föreläsning 18:00 Årsmöte SGF

Turneringsformat

SM 2016 kommer att arrangeras med en 16 personers utslagsturnering parallellt med en vanlig Mac Mahon-turnering förutsatt att det finns 16 stycken svenska medborgare som är på plats och ämnar deltaga i turneringen som har en rank av 1 kyu eller mer. Seedningen i utslagsturneringen baseras på GOR. Om så inte är fallet, om det inte finns 16 svenska medborgare med en styrka av 1 kyu eller mer, kommer SM istället att arrangeras som en vanlig Mac Mahon-turnering med 6 ronder.

Huvudtid: 1h15m och Byoyomi: 3x30 sekunder

Kost och logi

Det finns möjlighet att övernatta gratis hos stockholmsspelare. Kontakta Staffan Bäcklund och Jim Wilenius för boende. Det är först till kvarn som gäller. Det finns flera vandrarhem/hotell i närheten, se t.ex. Google Maps.

Under turneringen serveras kaffe och te utan kostnad. Ett mindre utbud av tilltugg kommer att säljas till självkostnadspris under turneringen.

Lunch och middag ordnas på egen hand, det finns gott om resturanger i närheten av spellokalen.

Deltagaravgift

Vi tar ut en avgift för att delta i turneringen för att täcka kostnader för lokal, utrustning och eventuella prispengar. Avgiften betalas vid registrering (kontant eller med swish).

300 SEK Ordinarie pris
200 SEK Studenter/pensionärer och arbetslösa
0 SEK

Personer som spelar sin första Svenska turnering och är under 2k.
Den regerande svenska mästaren spelar gratis vid deltagande för att försvara sin titel.

Annonseras efter bekräftelse från Goförbundets styrelse.

Datum: fredag, maj 6, 2016 - 09:30 till söndag, maj 8, 2016 - 18:00
Plats: Norrtullsgatan 12N, 113 27 Stockholm